Op weg naar onze eerste stop: Dinkelsbühl

27 juli 2021 - Dinkelsbühl, Duitsland

Goedemorgen!

Vanuit het pittoreske Dinkelsbühl praat ik jullie even bij over onze rit hiernaartoe en alle maatregelen die wij hebben moeten nemen.

Het is al weer even geleden dat wij een blog geplaatst hebben. De laatste was vanuit de VS. Met kerst ben ik nog naar Cuba geweest waarvan geen blog is en daarna begon al het “Corona-gedoe”. Daarom ook geen verre trip van ons maar lekker dicht bij huis want dat was het makkelijkste en zonder gedoe, dachten wij…..

Onze buren (lees Duitsland) maken het ons niet makkelijk. Maar hé, wij zijn niet voor 1 gat te vangen en buigen lekker mee met de maatregelen. Dus na vaccinaties, wattenstaafjes, een negatief test-bewijs, QR-codes, registratie bij de Duitse overheid en een dag extra bijgeboekt te hebben om de maatregelen te omzeilen zijn we gisteren vertrokken.

Onderweg waren er veel wegwerkzaamheden en ongelukken wat voor wat vertraging zorgde. Maar dit hadden wij weer prima onder controle. Yvon speurde GoogleMaps af voor sluiproutes en ik zat weer achter het stuur. Onze oude vertrouwde modus was weer terug. Na 7 uur rijden met wat tussenstops kwamen we in het schattige Dinkelsbühl. We reden de stadspoort door en de geel, groen, terracotta gekleurde huisjes met de plantenbakken vol felgekleurde bloemen begroetten ons. Ook ons hotel is in deze stijl. We kregen een upgrade van de kamer en dat zorgt voor een mooi uitzicht op het centrale plein. Wij vermaken ons wel de komende 3 nachten. Het was de hoogste tijd om ons op te frissen, wat te gaan eten en daarna te relaxen op de kamer. Zo’n reisdag hakt er toch altijd wel in!

Wij gaan onze ogen uitkijken en op ons gemakje de komende dagen Dinkelsbühl verkennen, daarover meer in het volgende verhaal.

Tot snel!

Dirja

Van reisblog naar fotoboek
reisdrukker.nl

1. Mieke en Ruud:
    27 juli 2021
    Ga jullie volgen, geniet er van
  2. Mieke:
    27 juli 2021
    Ha.., dat leuke hotel, schattig! Veel plezier😁
  3. Bhuwan:
    Veel plezier Dirieeeee!🙏
  4. Hélène:
    Fijne vakantie
  5. Angelique:
    27 juli 2021
    Fijne vakantie en veel plezier!
  6. Marielle:
    27 juli 2021
    Wat leuk om weer wat te lezen, heel veel plezier
  7. Leen hoek:
    27 juli 2021
    Leuk een nieuw avontuur van Dirja en Yvonne :)
    Heel veel plezier allebei we gaan deze zeker volgen 👍😃
  8. Lia van Elten.:
    27 juli 2021
    Veel vakantie plezier, en geniet met volle teugen en mooi weer voor de komende tijd groetjes. Lia van Elten.
  9. Jan Groen:
    27 juli 2021
    Het is heel leuk om je mooie/interessante reisverhalen te volgen, dit doende zijn wij ook een beetje op vakantie, we kijken uit naar jullie reisverhalen , veel plezier !!!!!

En groet uit Koudum, Dieuwke en Jan Groen
  10. Linda:
    28 juli 2021
    Heel veel plezier Dir!! Ziet er echt super leuk uit!
  11. Arianne:
    Fijne vakantie ladies
    Wat zijn die huisjes super schattig!
  12. Inger:
    Fijne vakantie! 😘😘