De toon is gezet in Mittersill! De eerste twee wandelingen zijn afgevinkt.

31 juli 2021 - Krimml, Oostenrijk

Lui van vanaf de bank met uitzicht op de besneeuwde bergtoppen praat ik jullie even bij.

Wat een luxe appartement hebben wij, heerlijk genieten gewoon! Ruime keuken met alles erop en eraan, regendouche in een balzaal van een badkamer, heerlijke bedden en niet te vergeten het fantastische uitzicht vanuit de woonkamer.

Mittersill ligt centraal in het Höhe Tauern National Park dus genoeg te wandelen. We zijn eerst even naar het bezoekerscentrum van het park gereden voor wat informatie en daar kregen we een wandelkaart met tientallen wandelingen. Wij kunnen de komende tijd onze lol op!

Dag 1: Hintersee
We zijn gestart met een wandeling rond de Hintersee. Dit bergmeer ligt verstopt tussen de bergtoppen en groene alpenweiden. Via de kloof langs de rivier kwamen we uit bij de kronkelweg die ons verder naar het meer leidden. Het was heerlijk verkoelend afdalen tussen al het groen. Het stijgen via de kronkelweg kon beginnen. Met het zweet op onze rug en ons voorhoofd kwamen we aan bij de alpenweide, en dat betekende: nog meer stijl omhoog zonder pad. Het was schitterend tussen de rotsachtige hellingen en hiertussen was het alleen wij en de bergen met af en toe de Oostenrijkse vlag geschilderd op een steen om de route aan te geven. De klim was zeker de moeite waard want we werden beloond met een geweldig uitzicht op het meer. En de kers op de taart waren de grazende paarden, het leek net een schilderij. Op ons gemakje naar beneden en we moesten even onze pas inhouden omdat een van de paarden moest laten zien dat hij de baas was. Wij bleven rustig stilstaan en de hengst ging weer grazen waardoor wij de kudde konden passeren. Deze 3 uur durende wandeling sloten we af bij een berghut met een hapje een drankje. Nou, hapje is niet echt de juiste woordkeuze want de portie kaiserschmarrn was niet normaal groot. Maar op wat poedersuiker en jam na, was mijn bord netjes leeg 😉.
Moe en voldaan reden we terug naar ons appartement en waren precies op tijd binnen voor de gigantische hagelbui. Niet alleen gigantisch omdat het met bakken naar beneden kwam, maar ook de grootte van de stenen. Of er knikkers uit de lucht vielen…Na 20 minuten zaten we weer heerlijk in het zonnetje op ons balkon. Welkom in de bergen..

Dag 2: Krimml watervallen
Het was even twijfelen of we op pad gingen omdat het nogal bewolkt was en de bergtoppen nog in dikke laag wolken verstopt zaten. Maar het sprankje blauwe lucht wat we zagen zorgde ervoor dat de boel open trok. Inpakken en wegwezen dus. De Krimml watervallen stonden voor vandaag op het programma. Een half uurtje rijden en onze klim kon beginnen. Zon en wolken wisselende zich af wat wel erg aangenaam was tijdens deze klim omhoog. Tijdens deze klim langs de waterval passeerde je 11 mooie uitkijkpunten, de 1 wat natter dan de ander. Prachtig om dit grote geweld aan water naar beneden te zien storten. Ook riep dit bij ons jeugdherinneringen op. Voor Yvon is het ruim 30 jaar geleden dat ze hier als kind liep. Voor mij is het ruim 20 jaar geleden dat ik hier was, samen met mijn oom, tante en nichtje en was Mittersill mijn eerste buitenlandse bestemming. Voor ons was de Krimml waterval de eerste waterval die we ooit hadden gezien wat dit bezoekje nu extra bijzonder maakt. Waarschijnlijk huppelden we in die tijd nog iets makkelijker naar boven.
Wederom was ook dit een geslaagde dag we hopen dat de foto’s dit uitstralen. Zo wandelen jullie toch een beetje mee zonder last te krijgen van stramme spieren 😉.

Tot de volgende update!

1. Marielle:
    31 juli 2021
    Mooie foto's en wat een mooie omgeving zeg ! Veel plezier.
  2. Leen:
    31 juli 2021
    lijkt wel een filmset mooi hoor
  3. Mieke:
    31 juli 2021
    Prachtig! Zo mooi daar! Wordt je helemaal Zen van.
  4. Teun van der Marel:
    31 juli 2021
    Zo te zien mooi weer hier waaien we uit ons hemd. Genieten jullie maar.
  5. Dieuwke:
    1 augustus 2021
    Zo, dat is echt mooi daar. En flink in de beentjes als we het zo lezen. Komen jullie nog fitter terug.
    Geniet er van.
  6. Lia van Elten.:
    1 augustus 2021
    Fantastisch mooie foto's en heerlijk genieten deze weken groetjes Lia.
  7. Hendrine:
    3 augustus 2021
    Mooi hoor! Heerlijke rustgevende omgeving. Genieten!
  8. Lia van Elten.:
    5 augustus 2021
    Een mooie omgeving maar wel stijl die bergen om daar na toe te wandelen en genieten dan maakt spierpijn niets uit