3 dagen Dinkelsbühl.

29 juli 2021 - Mittersill, Oostenrijk

De drie dagen in Dinkelsbühl waren heerlijk ontspannen. Een prima begin van onze reis.

Het stadje is omgeven door een stadsmuur en doet Middeleeuws aan. Indrukwekkend om doorheen te slenteren, en dat is wat we vooral de afgelopen dagen hebben gedaan. We zijn gestart met de wandeling buiten de stadsmuur. Deze brengt je langs de vele torens, poorten en de stadsgracht, wat de nodige oeh’s en aah’s opriep. Na genoeg foto stops en het hele rondje gelopen te hebben in ruim 2,5 uur, waren we toe aan een hapje en een drankje. Door een van de stadspoorten terug naar het binnenplein met genoeg keus uit terrasjes tussen de kleurrijke gebouwen. Hapje, drankje, zonnetje en even in de relax stand voordat we aan onze wandeling binnen de stadsmuren begonnen. En wederom keken we onze ogen uit. Een kleurenpalet aan huisjes met straatjes en steegjes die je naar nog meer schattige plekjes leidden. De Romantische Strasse doet haar naam eer aan, en zeker als het begint te schemeren en de lantaarns  1 voor 1 aangaan.

Aan al het moois komt een eind, of in ons geval, een vervolg!

De hoogste tijd om het pittoreske in te ruilen voor het berglandschap in Oostenrijk. Terwijl ik dit type zit ik in het zonnetje langs de snelweg net voorbij München. Nog een aantal uurtjes tot aan Mittersill.