3 dagen Dinkelsbühl.

29 juli 2021 - Mittersill, Oostenrijk

De drie dagen in Dinkelsbühl waren heerlijk ontspannen. Een prima begin van onze reis.

Het stadje is omgeven door een stadsmuur en doet Middeleeuws aan. Indrukwekkend om doorheen te slenteren, en dat is wat we vooral de afgelopen dagen hebben gedaan. We zijn gestart met de wandeling buiten de stadsmuur. Deze brengt je langs de vele torens, poorten en de stadsgracht, wat de nodige oeh’s en aah’s opriep. Na genoeg foto stops en het hele rondje gelopen te hebben in ruim 2,5 uur, waren we toe aan een hapje en een drankje. Door een van de stadspoorten terug naar het binnenplein met genoeg keus uit terrasjes tussen de kleurrijke gebouwen. Hapje, drankje, zonnetje en even in de relax stand voordat we aan onze wandeling binnen de stadsmuren begonnen. En wederom keken we onze ogen uit. Een kleurenpalet aan huisjes met straatjes en steegjes die je naar nog meer schattige plekjes leidden. De Romantische Strasse doet haar naam eer aan, en zeker als het begint te schemeren en de lantaarns  1 voor 1 aangaan.

Aan al het moois komt een eind, of in ons geval, een vervolg!

De hoogste tijd om het pittoreske in te ruilen voor het berglandschap in Oostenrijk. Terwijl ik dit type zit ik in het zonnetje langs de snelweg net voorbij München. Nog een aantal uurtjes tot aan Mittersill.

Tot snel weer!

Maak je reisblog advertentievrij
Ontdek de voordelen van Reislogger Plus.
reislogger.nl/upgrade

1. Mieke en Ruud:
    29 juli 2021
    Leuke start hebben jullie en wat een mooi plaatsje, fijne reis verder.
  2. Pap en mam:
    Prachtig stadje. Goeie reis verder. Wil
  3. Leen hoek:
    29 juli 2021
    Gaaf hoor . Ziet er leuk uit , veel plezier verder nog , een zonnetje erbij is altijd goed 👍
  4. Lia van Elten.:
    31 juli 2021
    Dit waren 3 super dagen veel mooie bezienswaardigheden bekeken en nu op naar Oostenrijk. tot de volgende etappes voor jullie groetjes Lia.