Rondreis Noorwegen

27 juli 2023 - Göteborg, Zweden

Het is alweer een tijd geleden maar het is de hoogste tijd om weer reisverhalen te delen. Dit is nu wel even anders. Ik ben niet alleen op reis of met een vriendin maar…. deze reis maak ik samen met de Kuijtjes. Dit wordt ons eerste blog samen. Wij delen graag met jullie al onze belevenissen!

Woensdag 25 juli: Met de auto naar Kiel, auto op de ferry en door naar Göteborg.
Eindelijk is het dan zover! De lang verwachte rondreis door Noorwegen kan beginnen. We zijn klaar voor vertrek. Tassen zijn gepakt, de auto is perfect ingeladen en achterin is er een soort media station gecreëerd zodat er uren lang gegamed kan worden 😅.

De eerste stop is Kiel in Duitsland en daar gaan we aan boord op de Stena line. Dit is een rit van 6 uur en 30 minuten. Om 7:30 uur zaten we in de auto om zonder stress op de plaats van bestemming te komen. We hadden ruim 3 uur speling en dat klinkt misschien wat overdreven maar dat was uiteindelijk een goede zet. Onderweg kwamen we door een autobrand in de file te staan, wat 1 uur en 15 minuten in beslag nam. Dirja is erg van de tijd dus had lichtelijk wat paniek. De boot missen was natuurlijk geen optie. We moesten nog ruim 4 uur rijden voordat we zouden arriveren. Gelukkig ging de rest van de rit voorspoedig en 10 minuten voor de haven stopten we nog om te tanken. Er kon nu niks meer mis gaan, hoor ik jullie denken… Nou toch wel. Ro en Bert gingen naar de wc en hadden de autosleutel mee, Dirja ging betalen en Wim bleef lekker in de auto. Dirja kwam naar buiten en er startte een oorverdovend geluid. Het alarm van de BMW ging af en dat stopte niet meer. Dirja belde Ro, die zijn handen natuurlijk vol had 😂, om te zeggen dat het geluid uit onze BMW kwam. De alarmcentrale van BMW belde meteen om te vragen wat er was. Het geluid was ondertussen gestopt en de melding was geannuleerd. Hup de auto in en naar de haven maar de auto startte niet meer. Fijn hoor zulke geavanceerde auto’s… Zeker als je door alle commotie niet meer weet hoe je de auto moet ontgrendelen. Na een paar telefoontjes was dit gelukkig ook verholpen en nu konden we echt naar de haven. Om 16:30 uur waren we op de boot, stond de auto geparkeerd en zochten wij onze hut op de 9de verdieping. Het relaxen kon beginnen!

Donderdag 26 juli: Een wiebelige nacht, zonnetje bij aankomst en schitterende uitzichten onderweg.
Om 5:00 werden Ro, Wim en Dirja wakker van het nogal erge geschommel en Bert sliep door of er niks aan de hand was. Even een reispilletje om niet ziek te worden en Wim en Dirja gingen uit de hut om te kijken naar de golven op zee. Het was aardig aan het spoken en we besloten maar om op tijd te gaan ontbijten. Van al dat geschommel kregen we extra trek en aan een tafeltje vooraan de boot bij het raam genoten we van het uitzicht. Hoe dichter we bij het vaste land kwamen hoe rustiger de zee werd. Buiten op het dek was het genieten. De eilandjes vlak voor de haven en het zonnetje met wolken verwelkomden ons in Zweden.
Om 9:15 meerden we aan en konden we van boord. Het van boord gaan werd nog een uitdaging met zoveel mensen en het aantal liften. Gelukkig stonden we toevallig op het juiste moment bij een lift die open ging en er was genoeg ruimte voor ons. Op de vierde verdieping stond onze auto en rond 9:30 reden we van boord.
De rit naar Lillehammer was 5:30 uur en op ons gemak hebben we dit gereden. Even stoppen om de benen te strekken, lunchen op de grens van Zweden/Noorwegen en uiteindelijk kwamen we om 17:00 uur aan in ons huisje in Lillehammer. De rit was schitterend en we kregen alvast een inkijkje hoe mooi Noorwegen is. Dit belooft wat voor de komende dagen.

In ons volgende verhaal onze belevenissen in Lillehammer!

Tot dan en veel liefs van De Kuijtjes.

1. Inger:
    Leuk om weer jou (jullie) verhalen te lezen! Veel plezier! Xxx
  2. Angelique:
    Fijne vakantie!!
  3. Wendy Binnendijk:
    27 juli 2023
    Erg leuk om te lezen! Klinkt nu al als een geweldige reis. Heel veel plezier xxx
  4. Theo van Leeuwen:
    27 juli 2023
    genoten van het eerste stukje lezen. Have fun
  5. Ruud Van der Snoek:
    27 juli 2023
    Heel veel plezier, we volgen jullie
  6. Hendrine:
    27 juli 2023
    Hihi, wat een toestand weer🙈😆 kan ook nooit normaal gaan🤪 leuke foto's, ziet er prachtig uit. 😘😘
  7. Yvonne:
    28 juli 2023
    Een spannend en mooi begin van jullie geweldige reis. Geniet er samen van en ik kijk uit naar het volgende verhaal! 😘
  8. Sander van der Snoek:
    28 juli 2023
    Mooi verhaal! Heel veel plezier!
  9. Leen hoek:
    Leuk hoor , have fun met z’n allen 😃👍
  10. Marielle:
    Haha wat een gedoe allemaal onderweg. Maar toch gelukt. Heel veel plezier 😎
  11. Jan Willem Paauw:
    Heel veel plezier daar!
  12. Bhuwan:
    28 juli 2023
    Heel leuk om te lezen jullie verhaal! Heel veel plezier komdend dagen🙏
  13. Mieke:
    28 juli 2023
    Heel veel plezier, ik geniet mee😍
  14. Annemieke:
    28 juli 2023
    Wat een avontuur al de eerste dag! Leuk geschreven!
  15. Hélène:
    28 juli 2023
    Leuk om te lezen, veel plezier.
  16. Roel:
    30 juli 2023
    Leuk om te volgen, veel plezier op jullie tocht!