Besneeuwde bergtoppen, cowboys, een Olympische stad... en 2000 mijl op de teller!

2 augustus 2019 - Salt Lake City, Utah, Verenigde Staten

Nog steeds in Grand Teton lagen we lekker onder ons dekbed, aangezien de bergtoppen nog verstopt zaten onder een wolkendek. Een keer rustig opstaan was ook geen straf.

Toen alles helder en blauw was gingen wij op pad. Een mooie route stond op de planning. Onderweg werden wij getrakteerd op adembenemende uitzichten langs de bergketen, nog geen wolkje (vuiltje) aan de lucht. Het geluk is natuurlijk een keer op, wij zijn bang dat we de volle laag krijgen in Las Vegas met de bekende sprinkhanenplaag.

Door met het verhaal...

Bij Jenny Lake aten we onze zelf gesmeerde boterhammen zittend op een boomstronk aan het water en genoten we van het prachtige uitzicht en de rust. Onze wandeling werd verstoord door onweer, dus we liepen terug naar de auto. De grazende eland die wij eerder gespot hadden was ook nergens meer te bekennen.

Door het onweer hebben we ons eindelijk een keer aan de planning gehouden waardoor we heel de avond vrijaf hadden. Die natuurlijk meteen ingevuld werd door te gaan dansen in de Million Dollar Cowboybar. We zaten er net toen we ten dans werden gevraagd. Verstandig als we zijn ging dit natuurlijk om en om. Iemand moest tenslotte op het bier en het geld letten. Ja, we kennen onze prioriteiten 😉.

We kregen complimentjes over onze danskunsten. Zijn de salsa lessen van Yvonne en de stijldans lessen van Dirja toch nog ergens goed voor geweest.

De volgende dag hadden we de monsterrit naar Salt Lake City voor de boeg. Inmiddels was het lunchtijd geworden en we stopten in een western plaatsje Soda Springs. Achter een vervallen deur met gehaakte gordijntjes, kwam er een verrassend café tevoorschijn, waar we lekker hebben geluncht. Verder rijdend door niemandsland en kuddes koeien kwamen we na vijf uur aan in Salt Lake City.

In ons prachtige hotel met heerlijke bedden zijn we weer helemaal opgeladen. Meer dan door de stad slenteren, beetje shoppen en eten hebben we hier niet gedaan.

Morgen on the road again...

Op weg naar Bryce Canyon en Zion National Park!

Liefs! X

1. Kusum, Sanjay en kids:
    2 augustus 2019
    Wat leuk allemaal!! Wij genieten vanuit hier ook een beetje mee!!
  2. Mieke:
    3 augustus 2019
    nou, een leuke cowboy is ook nooit weg! wij krijgen ook zin om volgend jaar te gaan!
  3. Lia van Elten.:
    3 augustus 2019
    Jullie beleven heel veel bijzondere momenten prachtig de besneeuwde bergtoppen en foto's groetjes aan Yvonne en liefs Lia
  4. Jan Groen:
    4 augustus 2019
    het leest als een spannend boek, in mijn verbeelding zie het zó voor me !