Yellowstone: Wauw, Wauw, Wauw... En nog eens Wauw!! (Deel 2)

30 juli 2019 - Jackson, Wyoming, Verenigde Staten

Yellowstone: Wauw, Wauw, Wauw... En nog eens wauw!! (Deel 2)

Dag 3 in Yellowstone:
Op weg naar nog meer moois, we zijn al verwend en daardoor een beetje hebberig geworden. Ook vandaag zat alles mee. In onze reisgids hadden we gelezen en gezien dat Prismatic Spring echt indrukwekkend moet zijn maar er stond duidelijk bij dat het uitzicht meestal niet zoals de afbeelding was. Vroeg op pad om de grote drukte voor te zijn. Dat dacht bijna iedereen dus er was file voor het parkeren. Geduld en rustig wachten... Het gaat er op lijken dat we voor het geluk geboren zijn want precies waar wij stonden te wachten gebaarde een man dat hij weg ging. Hij reed weg en wij hadden een mooi plekje!
Inmiddels was de bewolking helemaal weg en hadden we een blauwe lucht met wat wolkjes wat altijd goed is voor de foto’s 😉.
We liepen in de richting van de prismatic spring, de grootste geiser bron van Yellowstone. Wat een bijzonder iets, we waren er even stil van, en ja, ook Dirja was stil...
Omschrijven hoe mooi dit is, is bijna niet te doen. De mineralen in het water zorgen voor een schitterend kleurenpalet. In het midden van de bron is het water ijsblauw, de ring eromheen is turquoise en de buitenste rand loopt over van geel naar oranje.
Zelfs de stoom waaide in deze kleuren om ons heen. We liepen door deze bron heen maar dit was niet het mooiste plekje om het te kunnen zien. Er is een wandeling genaamd de fairy trail en deze brengt je naar een uitkijkpunt om de ring van bovenaf te kunnen zien.
Natuurlijk gingen we dit doen, en gelukkig was de grote drukte inmiddels voorbij.
In 20 minuten liepen we naar boven en het uitzicht was inderdaad sprookjesachtig mooi! Geen mist, geen stoom in de weg maar alle kleuren waren heel goed te zien. Wat was dit toch mooi, onze dag was nu al geslaagd. Na belachelijk veel foto’s te hebben gemaakt liepen we weer naar beneden. Wij hadden dus wel het uitzicht zoals de afbeelding uit de reisgids....
Nagenietend de auto weer in op weg naar het volgende, het plaatsje Old Faithful.
Wij kwamen aanlopen en we zagen mensen plaatsnemen op bankjes en boomstronken. Voorbeeld doet volgen dus wij gingen ook zitten op een boomstronk. Het was bijna tijd dat de geiser afging. Links van ons zagen we een andere geiser afgaan die ook wel mooi was maar we zaten klaar voor de geiser voor ons. Na 10 minuten wachten ging deze af, het blijft mooi om te zien. Achteraf hoorde we dat de linker geiser maar 1 keer per dag af gaat... Voor het geluk geboren dus 😉.
Het was tijd voor onze laatste stop voor deze dag, West Thumb. Hier liggen verschillende geisers in en rondom het meer. Prachtig om te zien in dit mooie heldere blauwe water. Hier lopen we wat rond en maken natuurlijk weer foto’s. We merken dat we moe zijn geworden van alle indrukken die we hebben opgedaan. Het kan natuurlijk ook liggen aan de belachelijk vele aantal kilometers die we afleggen op een dag. Hoe dan ook, lekker terug naar onze luxe camping.

Dag 4 in Yellowstone:
Het was onze laatste dag in Yellowstone en onze laatste overnachting in de luxe tent.
De route naar onze volgende plaats Jackson is door Yellowstone dus we konden nog volop genieten van het park.
We waren wel stiekem een beetje klaar met de geisers, maar de geisers niet met ons haha! De eerste stop was Artist Paint Pots. Lekkere zwavel lucht met modderpoeltjes. Dit doet ons denken aan dikke snert met al dat geblob en gepruttel om ons heen. We vervolgden onze weg naar Norris Geyser Basin, inderdaad nog meer geisers. We wisten niet dat Yellowstone zoveel geisers heeft.
We volgden het pad langs de geisers en overal waren er blauwe poeltjes en pluimpjes stoom te zien.
Nu waren we echt uitgegeiserd!
Onderweg naar de zuidelijke uitgang stopten we nog bij een mooie waterval genaamd Upper Falls en dat was het laatste hoogtepunt van het park.
De weg naar Jackson was schitterend. Onderweg stopten we nog voor een grote lichtbruine bol wat wat discussie opleverde met de mensen om ons heen. Was het nu een grizzly of een bizon. Uiteindelijk was het een bizon, helaas geen grizzly. Wij hoopten een nieuw soort ontdekt te hebben, de Bearson!! (bear en bison).
Langzaam werd het groen van Yellowstone ingeruild voor de schitterende sneeuwtoppen van Grand Teton. Het volgende National Park waar wij te vinden zijn.
We komen aan in Jackson en checken in, in ons motel. Precies zoals je in Amerikaanse films ziet. Hoogste tijd voor een hapje en drankje in de saloon.

1. Mieke:
    30 juli 2019
    Wat een foto’s!!!! Zo langzamerhand denken wij er ook over voor volgend jaar😜
  2. Dieuwke:
    31 juli 2019
    Wat een prachtige reis,
    Zoals Mieke en ik dan tegen elkaar zeggen: “Wil ik ook!!!!!!!”
    Groetjes
  3. Lia van Elten.:
    3 augustus 2019
    Idere dag is een prachtig feest.