Nog een laatste wandeling om het af te leren

20 augustus 2021 - Rothenburg ob der Tauber, Duitsland

We begonnen onze reis in Duitsland in het pittoreske Dinkelsbühl en we eindigen onze reis in het Middeleeuwse Rothenburg ob der Tauber..

Voordat we naar Duitsland vertrokken hebben we op onze laatste dag in stijl afscheid genomen van Oostenrijk. Nog 1 laatste wandeling om het af te leren. Met de bus en skilift omhoog, we deden het wat rustiger aan vandaag, werden we afgezet bij het stuwmeer in Mooserboden.

De stormschade van het eerdere noodweer was goed te zien. Modderstromen vanuit de bergen zorgden voor kapotte wegen en grote hopen grind en steen. Tijdens onze wandeling in Mooserboden kwamen we ook voor een verrassing te staan. Het pad op weg naar de gletsjer was weg en het was niet mogelijk om over te steken. Helaas, maar we zijn omgekeerd. Bij het informatie hutje hebben we het aan de gids gemeld en lieten we de foto’s zien. Hij wist nog van niks en bedankte ons dat we het met hem deelden.                                Op de terugweg hebben we wel 4 Murmeltieren (marmotten) gespot. Wie weet hadden we die anders niet gezien 😉.

Al met al was Oostenrijk geweldig. Bergen, meren, gletsjers, dorpjes en steden. Alles hebben we gedaan en gezien. Genoeg herinneringen met schitterende foto’s voor thuis!

Ondertussen hebben we in Rothenburg ook niet stil gezeten. Over de oude stadsmuur zijn we Rothenburg in de rondte gelopen. Heerlijk in het zonnetje op ons gemakje. De foto’s zeggen genoeg, maar wat een schattig plaatsje! Een mooie tussenstop en een mooie afsluiting.

Morgenochtend rijden we terug naar Nederland, de bijna 4 weken zitten er op. Al onze belevenissen hebben we met jullie gedeeld, bedankt voor het meelezen en de leuke reacties!

Tot snel!

1. Pap en mam:
    20 augustus 2021
    Wat hebben jullie weer veel gezien.
    Veilige terug reis.
  2. Leen hoek:
    20 augustus 2021
    Supergaaf allemaal . Leuk die pittoreske plaatjes . Goeie terugreis gewenst 👊👍
  3. Lia van Elten.:
    21 augustus 2021
    Bedankt voor de mooie reisverslagen, foto's jullie hebben veel 4 prachtige weken gehad, en veel ondernomen en nu nagenieten. Een goede thuiskomst toegewenst.Groetjes Lia.
  4. Mieke:
    21 augustus 2021
    Wat een geweldige reis, we hebben mee genoten, goeie thuisreis!
  5. Jan van Kleef:
    24 augustus 2021
    Dank dat we via je blog weer mochten meegenieten van jullie mooie reis.