De Kuijtjes zijn weer thuis

15 augustus 2023 - Rijnsburg, Nederland

Wat is het toch snel gegaan, zo liepen we nog in Legoland of gingen we van de glijbaan en zo zijn weer thuis. Een dag eerder dan gepland maar het was zo rustig onderweg dat we lekker konden doorrijden. Gisteren rond 23:30 waren we thuis en doken heerlijk ons bed in.

Denemarken was een leuke afsluiting van de reis. We verruilden de rust en de natuur van Noorwegen voor drukte en chaos van Legoland en Aquadome. We blikken eerst nog even terug op Kristiansand.

Het laatste verhaal vertelden we jullie dat we de dag hadden afgesloten met een lekker stukje biefstuk. Daarna zijn we gelijk terug gegaan naar ons hotel om te gaan slapen want de wekker stond om 5:00 uur. We konden de slaap niet echt vatten, met z’n vieren op een kamer was toch wel erg gezellig dus we lagen nog lang te kletsen en te lachen. Uiteindelijk vielen we in slaap en de wekker ging toch echt te vroeg. Zonder te mopperen zaten we om 5:30 aan het ontbijt. Dirja had nog niet echt trek en heeft moeite met vroeg ontbijten maar de mannen hadden daar weinig last van. Het was nu echt tijd om Noorwegen te verlaten en om 6:45 stonden we achteraan in de rij om aan boord te gaan. Om 8:15 vertrok de boot en er werd geadviseerd om minimaal 60 minuten van te voren in te checken. Blijkbaar hadden veel mensen dat advies opgevolgd want het was al lekker druk. We hadden geluk dat onze rij als eerste de boot op mocht. Het was allemaal wat krap maar uiteindelijk stonden we goed. Aan boord hadden we een mooi plekje bij het raam gevonden. Wij kwamen die 3 uur wel door. Beetje kaarten, beetje rondlopen en nog een beetje kaarten. De mannen hebben Dirja Hartenjagen geleerd dus dat konden we aan boord genoeg oefenen! Om 11:00 zaten we in de auto om van boord te gaan.

Dag Noorwegen, welkom Denemarken.

Het was 2,5 uur rijden naar Lalandia in Billund, het bungalowpark waar wij 3 nachten verbleven. Eenmaal aangemeld bij de receptie konden we naar ons huisje. We kregen allemaal een polsbandje want ons toegang gaf tot ons huisje, de plaza en het wildwater paradijs Aquadome. Het huisje zag er prima uit, erg nieuw allemaal. Ook met een wasmachine, wat thuis weer wassen scheelt. Al met al hadden we toch weer een flinke reisdag gehad en we besloten in de plaza wat te gaan eten. De jongens konden hun energie kwijt in Monky Tonky (speeltuin) en bij de mega trampolines. Ook na 12 uur wakker zijn was de vermoeidheid ver te zoeken. Daar dachten Ro en Dirja iets anders over haha. Redelijk op tijd liepen we terug naar ons huisje want de volgende dag stond Legopland op “To Do List”. Iedereen viel als een blok in slaap.

Legoland.
Het was maar 10 minuten lopen van ons huisje naar Legoland dus dat was prima te doen. Regenjassen in de tas, waterflessen gevuld en genoeg broodjes mee voor in het park. Wij waren er klaar voor en zo ook heel veel andere mensen. De moed zakte ons een beetje in de schoenen toen we die enorme lange rij mensen zagen. Wat een mensenmassa, dat waren we niet meer gewend. Netjes achteraan sluiten maar en gelukkig zag het er erger uit dan het was want we waren snel door de poortjes. En eenmaal in het park merkte je niet veel meer van de drukte. Het is een mooi park en genoeg te doen. Wij hebben ons dan ook prima vermaakt. Formule 1 auto’s maken van lego, je Legoland rijbewijs halen, als Ninja’s door het Ninjago tijdperk en we zijn in alle achtbanen geweest. Gelukkig hadden we onze regenjas bij ons want het begon te regenen. Niet dat het erg was want het werd er niet minder leuk om. Veel mensen gingen er weg en we konden daardoor vaker in dezelfde achtbaan omdat er bijna geen rij stond. Om 18:30 liepen we terug naar ons huisje waar we gezellig met elkaar hebben gekookt en gegeten. Het eind kwam steeds dichterbij maar gelukkig hadden we nog een volle dag en die hebben we doorgebracht in het zwemparadijs.

Aquadome.
Om 10:00 uur stonden we in de rij voor de eerste glijbaan en geen idee nog wat ons te wachten stond (misschien maar goed ook…). Op een luchtband voor 4 personen ging je de glijbaan af. Ro nam de band mee naar boven want het was best een onhandig ding voor al die trappen. Ohja, ook wel handig om te vermeldden, de glijbaan heet “de Tornado”. Het stoplicht ging op groen en wij gingen naar beneden. In het begin ging het nog niet zo hard totdat we een duikvlucht naar beneden maakte met de band en we in een soort trechter terecht kwamen. Dirja’s hart ging tekeer en durfde bijna niet te kijken, de mannen deden wel heel stoer maar die vonden het stiekem ook wel spannend. Wat spannend en gaaf tegelijk! We zijn er nog 4 keer afgeweest en het bleef spannend. Ook de andere glijbanen waren super leuk. Je komt er wel met wat schaafplekjes en blauwe plekken uit maar dat mocht de pret niet drukken. Wat hebben we het leuk gehad. Het was nu echt de laatste activiteit en dat was ook prima. Moe maar voldaan kwamen we terug bij ons huisje.

Dit was de eerste reis van ons samen en wat hebben we veel beleefd en mooie herinneringen gemaakt. Een reis om nooit te vergeten!

Veel liefs van ons.

1. Ruud Van der Snoek:
    15 augustus 2023
    Wij hebben genoten van jullie avonturen en belevingen. Welkom thuis
  2. Yvonne:
    15 augustus 2023
    Wat geweldig om dit zo samen te hebben kunnen doen. Mooi dat ik zo een beetje mee kon reizen. Nu thuis nagenieten 😘
  3. Jan Groen:
    16 augustus 2023
    Het eerste wat ik elke dag deed was jullie reisverhaal openen en lezen, was steeds weer mooi, informatief , een reis waarvan de diverse beelden zijn blijven “ plakken” in mijn bovenkamer …… voor jullie mooie herinneringen voor later …..
  4. Mieke:
    17 augustus 2023
    Wat een geweldige reis, ook wij hebben ervan genoten! Welkom thuis en lekker nagenieten, kusjesMieke